Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 52 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza konceptu aktivního řízení proudu na náběžné hraně křídla
Mahdal, Vít ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá ověřením konceptu náhrady běžně používané vztlakové mechanizace systémem vyfukování proudu na náběžné hraně profilu. Ověření je prováděno pomocí CFD nástrojů, s využitím Reynoldsovy metody časového středování Navier-Stokesových rovnic (RANS). V úvodu práce jsou uvedeny druhy vztlakové mechanizace a jejich princip. V následujících kapitolách je popsáno a zdůvodněno nastavení řešiče a jeho ověření pomocí kalibrační úlohy. Koncept aktivního řízení proudu je zkoumán na profilu LS(1)-0413, pro 5 různých pozic vyfukování, dvě různé tloušťky štěrbiny (h/c= 0,0025 a 0,005) a dvě rychlosti vyfukování (v_Jv_=2,22 a 4,44). V závěru práce jsou objasněny fyzikální děje odehrávající se ve zkoumané oblasti a zhodnoceny jednotlivé případy vyfukování Nejlepší z nich jsou následně porovnány s Fowlerovou a štěrbinou klapkou při Re 2,2 mil.
Technologie ohýbání ocelového profilu
Kameník, Tomáš ; Žák, Ladislav (oponent) ; Dvořák, Milan (vedoucí práce)
KAMENÍK Tomáš: Technologie ohýbání ocelového profilu Projekt vypracovaný v rámci magisterského studia oboru M-STG Strojírenské technologie předkládá návrh technologie ohýbání ocelového profilu z materiálu S235JRG2. Ohyb je zhotovený pomocí zakružování a lisovacího nástroje. Na základě literární studie technologie ohýbání byl navržen lis a zakružovačka profilu. Vzhledem k vypočtené ohýbací síle a rozměru profilu bude profil vyroben na hydraulickém lisu CYS 320 (výrobce ŠMERAL Brno a.s.). Závěrem jsou provedeny výpočty k technologicko-ekonomickému zhodnocení pro lis a zakružovačku.
Válcování profilů
Sigmund, Lukáš ; Peterková, Eva (oponent) ; Podaný, Kamil (vedoucí práce)
Práce se zabývá popisem technologie výroby profilů válcováním za tepla. Definuje podmínky, které se musí při válcování splnit, aby se samotný proces uskutečnil. Dále je popsán postup výroby konkrétního speciálního profilu, který slouží jako polotovar ke zhotovení závěsu dveří aut. Je z konstrukční oceli S355J2. Výrobcem je společnost VÚHŽ a.s., jež k válcování používá reverzní duo stolici se speciálními pracovními válci. Práce také hodnotí využitelnost, výhody a nevýhody této technologie a základní mechanické vlastnosti dosažené po válcování za tepla.
Aplikace pro sledování polohy zařízení pro OS Windows Phone
Pupák, Juraj ; Trchalík, Roman (oponent) ; Očenášek, Pavel (vedoucí práce)
Aplikace implementována v rámci této práce se zabývá získavaním pozice o zařízení pomocí systému GPS. Aplikace je implementována pro platformu Windows Phone 7.5. Aplikace umožňuje vytvářet profily, které se pak vyhodnocují se získanými pozicemi. Vyhodnocování pozice probíhá na základě dvou bodů pomocí formuly Haversine. Teoretická část práce se zabýva technologiemi a systémem GPS, praktická část se zabýva stránkou návrhu a implementace.
Aerodynamické vlastnosti leteckých profilů
Foltýn, Pavel ; Cejpek, Jakub (oponent) ; Koutník, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje vliv geometrických charakteristik leteckého profilu na jeho aerodynamické vlastnosti. V první části práce je definován letecký profil, jsou zde popsány jeho geometrické charakteristiky, vznik aerodynamických sil a také je popsáno proudění okolo profilu. Druhá část práce se zabývá vlivem geometrie profilu na jeho aerodynamické vlastnosti. To je ukázáno na profilech NACA čtyřmístné a šestimístné série, na jejich vztlakových a momentových čárách a polárách. Poslední část práce popisuje aerodynamické tunely a měření v nich. Práce se zaměřuje na měření sil a momentů pomocí aerodynamických vah a na měření statického a celkového tlaku. Měření rychlosti je zaměřeno na laserovou dopplerovskou anemometrii, žárovou anemometrii a PIV metodu. Velmi stručně jsou ukázány vybrané metody vizualizace proudění. Je zde také ukázáno porovnání charakteristik profilů získaných měřením v aerodynamickém tunelu a numerickou simulací v programu Xfoil.
Konstrukční návrh válcovací tratě ohebných jednokomorových trubek
Maštera, Lukáš ; Tůma, Jiří (oponent) ; Blecha, Radim (vedoucí práce)
Práce je dílem studenta bakalářského studia Strojního inženýrství Vysokého učení technického v Brně a obecně pojednává o základních problematikách spojených s konstrukčním návrhem tvářecího stroje pro výrobu ohebných jednokomorových trubek. Práce obsahuje náhled na výrobu trubek tvářením a uvedení do problematiky navrhování stroje, obzvláště pak návrhu tvářecích kol.
Sportovní hala v Bystřici pod Hostýnem
Milich, Marek ; Štrba,, Michal (oponent) ; Pilgr, Milan (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je návrh a statické posouzení nosné konstrukce Sportovní haly v Bystřici pod Hostýnem. Hlavní nosný systém haly o půdorysných rozměrech 28 x 43,4 m je tvořen ocelovými rámy z válcovaných profilů. Pro účely globální analýzy konstrukce a dimenzování prvků byl vytvořen prostorový model v softwaru Scia Engineer 2010. Výsledky získané z výpočetního modelu byly ověřeny ručním výpočtem některých dílčích prvků konstrukce.
Aerodynamická optimalizace vysokovýkonného padákového kluzáku
Grim, Robert ; Navrátil, Jan (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na aerodynamickou analýzu závodního paraglidingového vrchlíku. Odpory jednotlivých částí jsou rozděleny do kapitol. Cílem bylo vytvoření představy o velikosti podílu odporů jednotlivých komponent vůči kompletní sestavě. Nejprve byl zanalyzován 2D profil a následně celá konfigurace 3D vrchlíku. Po vyhodnocení byly zjištěny výkonové rezervy v profilu. Došlo tedy k optimalizaci jeho tvaru. Po optimalizaci jednotlivých prvků došlo opět k CFD výpočtu. Na závěr byly zhodnoceny změny geometrie.
Analýza stability kovových výztužných profilů při tlakovém zatížení pomocí metody konečných prvků
Hála, Aleš ; Horák, Marek (oponent) ; Katrňák, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá ztrátou stability kovového výztužného profilu. První část zahrnuje rešerši vybraných analytických metod. Další část se zabývá numerickým řešení, včetně tvorby vhodného výpočtového modelu a nelineárních výpočtů v programu MSC Patran/Nastran. Závěrečná část srovnává teoretické hodnoty analytického a numerického řešení s výsledky experimentálního měření.
Prodloužení životnosti letounů ZLIN Z 126 a 226
Jančář, Milan ; Juračka, Jaroslav (oponent) ; Augustin, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o možnostech prodloužení životnosti letounů ZLIN Z 126 a 226, které jsou i přes své stáří a dávno ukončenou výrobu stále oblíbené a rozšířené nejen v České republice. Se stářím těchto strojů souvisí také fakt, že některé letouny se již nezadržitelně blíží své hranici životnosti a sílí tak zájem po jejich co nejdelší době letuschopnosti, jak po technické, tak legislativní stránce. Jak již bylo zmíněno v mé bakalářské práci, v průběhu existence této modelové řady nebyla zjištěna žádná zásadní provozní poškození s výjimkou sporadické vrstevnaté koroze pásnic křídla. Praxe s údržbou těchto letounu tak poukazuje na jisté podhodnocení současného limitu až 5500 letových hodin a je tedy nasnadě navrhnout možný postup pro zvýšení současného limitu. V diplomové práci je tedy v této souvislosti uvažována možnost výroby nových pásnic křídel z jiného materiálu, provedený únavový výpočet pro křídlo s vyměněnými pásnicemi a navržen technologický postup této výměny tak, aby letouny ZLIN Z 126 a 226 mohly být bezpečně provozovány i nadále.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 52 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.